Am gasit pe internet, pe blogul unui cetatean, un textulet care reprezinta parerea lui despre mine. O puteti citi aici si, cred ca si aici…daca nu ma insel. Domnul claudius, care isi exprima parerea numai cand este invitat sa o faca (<<la cerere>>-cum zice el acolo) imi spune urmatoarele :”…nu e bizar sa le reomanzi altora sa deschida o carte cand nici tu nu esti mai breaz(a)?”
Ei bine domnule claudius, daca citeai cu atentie ceea ce am scris observai ca atunci cand spun “sa deschida o carte” nu ma refer la greseli gramaticale care sunt inevitabile, zic eu, in orice text jurnalistic si nu puricesc textele jurnalistilor sa vad daca au mancat vreo litera etc.Pentru aceste lucruri exista corectori si acel “cap limpede”. Asadar, cum spuneam, daca citeai cu mai multa atentie observai ca ma refer la modul de a face jurnalism si nu la “cum scriem si vorbim corect romaneste”. Si, daca tot o tinem cu puricatul textelor, iti multumesc ca imi “reomanzi” sa modific cuvantul “servici”, lucrul pe care l-am si facut. Sper sa te simti multumit ca mi-ai facut un serviciu.
Pe de alta parte, cred ca puteam sa jur ca vor exista o multime de persoane care vor fi gata sa denatureze cele spuse pe blogul meu si sa distraga atentia de la ceea ce este important spre ceea ce este mai putin important in cazul de fata ( nu am spus lipsit de importanta, ok?).
Prin urmare, indiferent de parerea ta si de misto-urile vizitatorilor / prietenilor tai, prezente in comentariile de pe blogul tau, imi pastrez opinia. Si anume ca jurnalismul inseamna mult mai mult decat misto-urile second hand ale unor oameni nematurizati care incearca sa se impuna printr-o atitudine “cool”, asumandu-si statutul de jurnalisti cand nu prea au habar cu ce se consuma acest lucru. Chiar daca lucrezi in presa scrisa sau audio-vizuala si ai impresia ca fluturasul pe care il primesti in fiecare luna este o “garantie a calitatii” tale de jurnalist, asta nu inseamna ca este si adevarat.
Din pacate, in jurnalismul din Romania aceasta parere se intalneste la 90% dintre indivizii ce lucreaza in breasla. Pentru ei indrazneala sau tupeul pe care unii afirma ca un jurnalist ar trebui sa il aiba echivaleaza cu nesimtirea. Si daca nesimtirea asta ne ajuta sa denaturam faptele si sa ne construim o stire “senzationala” care va aduce o ingrasare a sumei de pe fluturas, atunci restul nu conteaza. La ora actuala, in Romania, exista 10% jurnalism si 90% “comunicare perversa” cu toate formele si mutatiile ei.
In incheierea acestui post, iti ofer si eu parerea mea, dar nu la cerere. Parerea mea este ca parerea ta despre blogul meu este ca un tulei in calea unui aparat Gillette Mach 3 Turbo, ca tot e lumea innebunita dupa reclame!
Jurnalista vertebrata
7 raspunsuri Până acum ↓
tonysss // august 24, 2007 la 7:43 am |
Round 2! Fight!
Cristina G. // august 24, 2007 la 10:40 am |
“Cererea” a fost a mea, pentru ca am o parere foarte buna despre “parerile” lui Claudius! Si oricum, nu stiai ca se spune “serviciu” pentru ca in tot textul ai scris fara “u”!
Raspuns: Cristina draga, nu stiu cine esti si nu ma intereseaza parerea ta despre parerea lui claudius sau despre blogul meu. Tin sa te dezamagesc cumplit, spunandu-ti ca stiam de “serviciu” dar gresesc cand sunt obosita foarte mult. Daca vrei sa ma crezi bine, daca nu si iti ofera satisfactie acest lucru, te rog bucura-te. Apoi, sensul in care l-a folosit pretiosul tau prieten nu este sensul in care l-am folosit eu. Si comentariul pe care l-ai facut denota ca nu ai inteles la ce ma refer, desi este a doua oara cand scriu despre acest lucru. In plus, raspunsul tau de mai sus este copilaresc. In special prima parte. Dar, m-ai facut sa zambesc; un zambet plin de toleranta si intelegere.
Toate bune
euclaudius // august 28, 2007 la 1:17 pm |
Pot sa spun/scriu si eu ceva? da? bine….
marturisesc ca n-am rabdare sa citesc de la un capat la altul post-urile tale. Sincer. Pot citi o carte in citeva ore dar nu reusesc sa ma mobilizez suficient cit sa pot citi in intregime materialele tale. So… nu ma pot pronunta asupra lor…
ma intriga totusi unii termeni de care pari a abuza; masturbarea e unul dintre ei. Nu-s psihanalist asa ca nu stiu ce inseamna asta ori daca inseamna ceva… dar imediat ma gindesc ca are de-a face cu materialele pe care le postezi. E un fel de tantra, nu? sa scrii cit mai mult si sa ejaculezi (emiti idei) cit mai putin(e).
In rest, e posibil ca, pe ici, pe colo, poate si prin unele puncte esentiale, sa ai dreptate insa parerea mea e ca nu abordezi chestiunea cum trebuie si ca te legi prea mult de detalii, lasind sa-ti scape ce e important.
Cit despre parerea mea despre parerea ta despre parerea mea despre blogul tau… e prea complicat la ora asta.
Inca ceva: cum vrei sa faci revolutie in presa atita vreme cit n-ai curaj sa iesi din anonimat?
Raspuns: Da, abuzez asa mult de termenul ala incat iti dai seama imediat ca am…complexul lui Oedip! Hai mai…Revolutia in presa se face prin mobilizarea oamenilor si nu prin anonimat sau iesirea din el.
Am observat ca blogul tau este foarte interesant incat sunt extrem de multe chestii pe care le lasi sa iti scape si aceleasi chestii pe care le vad si pe alte bloguri sunt prezente si la tine. Cam asta despre esenta. Ce sa-i faci? Uite ca asta imi da mie originalitate. Originalitatea ta in ce consta?
PS. Mi-ai placut la faza cu aprobatul. Ha ha ha…trebuia sa iti pui comentul si pe blogul tau? Hahaha…
Parerea mea… despre parerea ei despre parerea mea despre blogul ei « Parerea mea! (claudiu’s blog) // august 28, 2007 la 1:30 pm |
[...] “Am gasit pe internet, pe blogul unui cetatean, un textulet care reprezinta parerea lui despre mine. O puteti citi aici si, cred ca si aici…daca nu ma insel. Domnul claudius, care isi exprima parerea numai cand este invitat sa o faca (<<la cerere>>-cum zice el acolo) imi spune urmatoarele :”…nu e bizar sa le reomanzi altora sa deschida o carte cand nici tu nu esti mai breaz(a)?” – continuarea o gasiti la http://jurnalista.wordpress.com/2007/08/23/intermezzo/#comment-230 [...]
pop.. // august 30, 2007 la 6:23 pm |
Brrr …. multitudine de termeni: anonimat, ejaculat, masturbat … . Mistoc.
) ). Dar de ce sa-ti declini identitatea, sincer nu vad.
Se face teoria literei …, ca unu’ e mai jurnalist decat celalalt. Draga jurnalista vertebrata, ai perfecta dreptate privind literele “papate” (pe care vad ca le papa pe blogurile lor si criticii tai
Totusi, ar fi o idee buna, ca ar avea si bufonii ploiestiului de ce face misto pe bloagele lor. De-o buca’ de timp incoace … e asa liniste si pace …. de nu-mi mai place. Nu tu o barfa, o raca, ceva …. monotonie crunta.
tonysss // august 31, 2007 la 12:06 am |
bre, totul se termina sau se sparge cand spune sa iesi din anonimat. Se creeaza un personaj subtire Cristina de nu stiu care, apoi se arunca cu pastile pe blogul sau, alo mei Claudius da tu pe cine vrei sa pacalesti? Lasa vertebra la locul ei! Cum ? Nimic nu e perfect si ca nu are cum sa fie sanatoasa? Lasa-ma bre sa decid eu asta! Daca-i dispare anonimatul ma pierde de cititor fidel si neglijat. Asadar draga Jurnalista, poti sa imi spuni numele vecinei tale ?
))))))) Oricum sunt singurul care tine cu tine pana acum
Lasa misterul la locul lui!!!
Somn usor Blogule
“Când spun o prostie, toata lumea ma tolereaza, când spun un adevar, toata lumea ma uraste.”
fa-ti 1 filozof prieten si ai castigat 4 vertebre de rezerva
Raspuns. Tonyss…esti prietenul meu!
Admin® // septembrie 21, 2007 la 11:36 am |
Am citit despre “revolutie” si alti termeni pomposi, da’ sincer nu vad legatura. O revolutie nu se naste din fotoliul de langa birou decat daca esti un mare ganditor, ori sa fim seriosi, mai avem pana acolo.
Oricum, un blog de jurnalist nu poate fi decat un lucru bun, indiferent ca-i laudat sau nu.
Parerea mea.
Multumesc, insa…o revolutie se naste intai in mintea cuiva si apoi este pusa in practica. Este o revolutie spirituala mai intai si apoi o revolutie materializata. Spontaneitatea nu exista. Rapiditatea insa da. Ceea ce vreau sa spun este ca si atunci cand un fenomen pare spontan, impresia este gresita pentru ca nu este vorba decat de rapiditatea gandire-punere in practica. Atat.
Legatura intre asa-zisa revolutie din ‘89 si ceea ce a urmat exista si ea. Dar, daca imi vei specifica la ce anume te referi, poate iti voi oferi si eu mult mai clar punctul meu de vedere.